FAQ – Shopping4net

Verkkokaupassa asioiminen saattaa herättää kysymyksiä. Täältä löydät asiakaspalveluumme useimmiten esitetyt kysymykset (FAQ - Frequently Asked Questions). Kysymykset on luokiteltu vasemmalla olevaan valikkoon. Mielipiteesi on meille tärkeä ja voit aina ottaa meihin yhteyttä antaaksesi palautetta.

Yleisiä kysymyksiä

Evästeet

Mitä evästeet ovat?

Eväste on pieni tekstikansio jota käyttämäsi nettisivusto pyytää tietokonettasi säilyttämään. Niitä käytetään monilla nettisivuistoilla tunnistamaan käyttäjä ja antamaan pääsy eri toimintoihin. Nämä kansiot eivät vahingoita tietokonettasi millään tavalla vaan ne koostuvat tekstistä eivätkä koskaan voi sisältää viruksia. Kansiot eivät vie käytännöllisesti katsoen lainkaan tilaa ja on olemassa kahdenlaisia evästeitä:

  • Ensimmäinen niistä tallentaa kansion pidemmäksi aikaa tietokoneellesi. Sitä käytetään esim. Tarkastellessa tietyn käyttäjän liikkeitä kotisivuilla. Sen avulla pystymme tarjoamaan sinulle parempaa palvelua ja parempia toimintoja.
  • Toisenlaset evästeet kantavat nimeä session-eväste. Sillä aikaa kun olet sivuilla surffaammassa, tallennetaan eväste väliaikaisesti tietokoneesi muistiin esimerkiksi muistamaan minkä käyttökielen olet valinnut toimintoihin. Tämän tyyppiset evästeet eivät tallennu pitkäksi aikaa vaan katoavat sulkiessasi nettisivuston.
Miten Shopping4net käyttää evästeitä?

Shopping4net käyttää evästeitä helpottamaan kotisivujemme käyttöä sinulle. Esimerkkinä siitä voi olla sisäänkirjautumisesi tilitietojesi kautta tai ostoskoriin siirrettyjen tuotteiden näkeminen. Emme koskaan käytä näitä tiedostoja säilyttääksemme henkilökohtaisia tietoja sinusta.

Voit Internet-asetuksistasi valita itse jos haluat hyväksyä evästetiedostojen tallennuksen tietokoneellesi, mutta jotta ostossysteemi meidän sivuillamme toimisi moitteettomasti, ovat nämä evästekansiot välttämättömiä. Voit myös halutessasi poistaa tallennettuja evästekansioita.

Lisämaksut

Onko kuljetusmaksun lisäksi muita lisämaksuja?
Laskulla maksaessa on asiakkaalla 15 päivää maksuaikaa. 0€ laskutuslisää. Tilauksen kokonaissumma on aina näkyvissä kassalla.

Maksaminen

Mitä maksuvaihtoehtoja on?
Voit maksaa kortilla (VISA, Mastercard, PayPal) tai laskulla. Toistaiseksi EI ole mahdollista maksaa postiennakolla.
Miksi en voi valita maksuvaihtoehdoksi laskua kassalla?
Tämä voi johtua 3.sta eri syystä…
  • Sinulla on aikaisempia luottotietohäiriöitä, etkä ole läpäissyt luottotarkistustamme.
  • Olet unohtanut täyttää henkilötunnuksesi asiakastietoihisi. Voit tarkistaa tämän itse kirjautumalla sisään palveluumme ja klikkaamalla ”Oma profiili” ja sieltä ”Omat asiakastietoni”.
  • Olet ylittänyt luottorajan.
Olen valinnut maksuvaihtoehdoksi korttimaksun, mutta en pääse eteenpäin täyttämään kortin tietoja. Mitä teen väärin?
Todennäköisesti syy on siinä, että käytät internetselainta, joka ei tue tätä toimintoa, esimerkiksi Safaria tai Firefoxia. Kokeile toista internetselainta tai tietokonetta. Jos ongelmia aiheutuu myöhemmässä maksuvaiheessa, ota yhteyttä pankkiisi ja tarkista, että se hyväksyy sivuillamme tehtävät ostot. Jos ongelma ei ratkea, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Osoitteenmuutos

Haluan saada tilaukseni toiseen osoitteeseen, kuin missä olen kirjoilla. Onnistuuko tämä?
Jos haluat maksaa tilauksesi laskulla, voit saada sen ainoastaan siihen osoitteeseen, jossa olet kirjoilla. Muuten voit klikata ruutua ”En halua antaa henkilötunnustani (EI laskulla maksettaessa)”, jolloin voit maksaa ostoksesi kortilla ja saat tilauksesi haluamaasi osoitteeseen. Jos olet muuttanut lähiaikoina ja uusi osoitteesi ei ole vielä voimassa, ota yhteyttä postiin. Huom! Et voi tehdä useita eri tilauksia kortilla eri osoitteisiin saman päivän aikana. Kysy lisätietoja tästä asiakaspalvelusta.
Haluan rekisteröidä yritykseni asiakkaaksi. Miten toimin?
Tällä hetkellä ei ole teknisistä syistä mahdollista rekisteröidä yritystä asiakkaaksi. Asiakastili voidaan kuitenkin manuaalisesti muuttaa yksityishenkilön tilistä yritystiliksi. Luo ensin yksityishenkilön tili tavalliseen tapaan. Tähän tarvitaan tilinomistajan henkilötunnus. Lähetä yrityksen nimi, toimitusosoite ja y-tunnus sähköpostitse osoitteeseen info@shopping4net.com ja merkitse aiheeksi ”yksityishenkilön tilin muuttaminen yritystiliksi”.

Palautukset

Kuka maksaa postimaksun, jos joudun palauttamaan tuotteen?
Jos kyse on Shopping4netin virheellisesti toimittamasta tuotteesta tai reklamaatiosta, Shopping4net vastaa palautuskustannuksista. Jos palautus johtuu muuten virheellisestä tilauksesta (tuotteen palautusoikeus) asiakkaan taholta, asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuvat kulut. Lisätietoa reklamaatiosta ja tuotteen palautusoikeudesta Shopping4netin ostoehdoista…

Reklamaatio

Miten reklamoin tuotteen?
Viallinen tai vahingoittunut tuote tulee reklamoida 7 päivän kuluessa toimituspäivästä. Shopping4net vastaa virheen korjaamisesta ilman erillisiä kustannuksia mahdollisissa reklamaatiotapauksissa. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tuotteiden virheettömyys välittömästi saatuaan tilauksen.

Reklaamatiotapauksissa tulee täyttää laskun toisella puolella oleva palautuskuponki. Tavarat/tuotteet palautetaan alkuperäisissä pakkauksissa hyvin pakattuna postin hyväksymässä kuoressa (esim. pahvilaatikko). Mahdolliset kuljetuksen aikana tapahtuneet vahingot, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta, veloitetaan asiakkaalta.

On tärkeää, että reklamaatio suoritetaan ohjeiden mukaan. Jos sinulla on kysyttävää, voit aina ottaa yhteyttä Shopping4netin asiakaspalveluun.
Mitä tietoja tuotteen reklamointiin tarvitaan?
Jos mahdollista, käytä laskun takana olevaa palautuskuponkia. Jos sinulla ei enää ole kuponkia, ilmoita reklamoinnin yhteydessä seuraavat tiedot:
  • Kaikki tiedot tuotteesta.
  • Kuvaile tuotteen virhe.
  • Omat asiakastietosi, nimi, osoite ja asiakasnumero.

Shopping4net

Mikä on Shopping4net?
Shopping4net on verkkokauppojen kokonaisuus, joka toimii perinteisen kauppakeskuksen tapaan. Suurin ero tavalliseen kauppakeskukseen nähden on se, että Shopping4netissä kaikki kaupat toimivat yhteydessä toisiinsa. Shopping4net on verkkotavaratalo, jossa tuotteet poimitaan yhteen ja samaan ostoskoriin sekä maksetaan samalle kassalle. Shopping4net tarjoaa laajan valikoiman eri alojen tuotteita, ja järkevien logististen ratkaisujen, henkilökohtaisen panostuksen sekä uuden ajattelutavan ansiosta se on edullinen, turvallinen ja helppo tapa tehdä ostoksia. Säästät aikaa, eikä sinun tarvitse jonottaa ruuhkassa.

Sivun yläosassa olevien palkkien kautta voit kätevästi valita Shopping4netin verkkokaupan. Jokainen verkkokauppa on oman alansa asiantuntija, ja koulutettu henkilökuntamme palvelee ja opastaa sinua mielellään henkilökohtaisesti.
Onko olemassa kauppaa, jossa voisi tehdä ostoksia henkilökohtaisesti?
Meillä ei ole olemassa fyysistä kauppaa Suomessa.

Tilaus

En tiedä, onko tilaukseni kunnossa tai mikä sen status on. Miten voin tarkistaa tämän?
Kirjaudu sisään sivuillemme ja klikkaa ”Oma profiili”. Klikkaamalla sieltä ”Omat tilaukset” näet kaikki viimeisimmät tilauksesi. Jos kyseessä on vanhempi tilaus, voit etsiä sen sivun ylhäällä olevasta valikosta.
Klikkaamalla tilauksen numeroa näet tilauksen sisällön, milloin se on tehty, tilauksen statuksen sekä maksutavan (lasku/kortti).
Mitä tilauksen status ”tilattu” tarkoittaa?
Se tarkoittaa, että olemme rekisteröineet tilauksesi, mutta sitä ei ole vielä lähetetty. Jos tilattu tuote on varastossa, se lähetetään normaalisti samana päivänä kuin tilaus on tehty ennen kello 13:00. Muussa tapauksessa tuote tilataan tavarantoimittajalta, ja pyrimme lähettämään sen samana päivänä eteenpäin, kun olemme saaneet sen meille. Jos tilauksesi status on ollut ”tilattu” kauemmin kuin päivän, se tarkoittaa, että odotamme tuotetta tavarantoimittajalta tai meillä on erityisen paljon tekemistä esim. pyhien jälkeen.
Mitä tilauksen status ”kesken/error” tarkoittaa?
Tilausta ei ole rekisteröity järjestelmäämme ja sitä ei tulla lähettämään. Tämä voi johtua korttimaksun epäonnistumisesta.

Toimitus

Miten tilaamani tuotteet lähetetään?
Lähetystapa kaikentyyppisille lähetyksille on postipaketti eli paketti tulee noutaa valitsemastasi noutopaikasta. Kaikki tuotteet lähetetään varastostamme Göteborgista. Ensimmäinen skannaus paketille tapahtuu Suomessa lajittelukeskuksessa ja tässä yleensä menee muutama päivä. Älä siis huolestu ettei seurannassa näy tapahtumia heti lähetystä seuraavana päivänä.
Saanko tilaukseni aina suoraan kotiovelle?
Tällä hetkellä toimitamme tuotteita vain postipaketteina joten kotiinkuljetus ei ole mahdollista.
Paljonko toimitusmaksu on?
Kauneushuolto, Luontaistuotteet, Fitness ja Tulostintarvikkeet, ilmainen toimitus yli 29 €. Kodin sisustus ja Piilolinssit, ilmainen toimitus yli 49 €. Lelut, lasten ja vauvojen tuotteet, ilmainen toimitus yli 59 €. Jos ostat tuotteita useammalta osastolta, korkein raja määrittää toimitusmaksun. Esim. Ostaessasi tuotteita sekä kauneusosastolta JA kodinsisustus-osastolta, rajaksi tulee 49 €.
Onko toimitusmaksu aina sama riippumatta siitä kuinka monta tuotetta tilaan?
Mahdolliset toimitusvaihtoehdot määräytyvät tilaamiesi tuotteiden ja tilauksesi koon mukaan. Tämä on selkeästi esillä kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
Tilaukseni status on ”lähetetty”, mutta en ole saanut sitä. Voinko jäljittää sen jollain tavalla?
Kaikki tilaukset lähetetään seurantanumerolla. Paketin seuranta onnistuu toimitusvahvistuksessa olevan linkin avulla. Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Turvallisuus

Miten Shopping4netin tietosuojaperiaatteet toimivat?
ShoppiShopping4net AB (Shopping4net), Mediavägen 4, 438 91 Landvetter, orgnro: 556823-3604, on vastuussa Shopping4netin hakemista ja käsittelemistä henkilötiedoista. Seuraamme Henkilötietolakia, SFS 1998:204 ja uutta EUn yhteistä koodia GDPR (Tietosuojakäytäntö), joka astuu voimaan 25.toukokuuta 2018.

Shopping4net on päivittänyt Integriteettikäytäntöään tämän mukaisesti. Haluamme, että teet ostoksia tai jätät henkilötietojasi turvallisin mielin, joten olemme avoimia siitä miten käsittelemme ja keräämme kyseisiä tietoja. Miten se toimii, miten keräämme ja säilytämme tietoja voit lukea.
Onko kortilla maksaminen turvallista Shopping4netissä?
Kaikki Shopping4netin korttimaksut tapahtuvat DIBSin kautta, joka on Pohjoismaiden johtava yritys verkkokauppojen ja perinteisten fyysisten kauppojen maksujärjestelmien alalla. DIBS tekee yhteistyötä Pohjoismaiden kaikkien johtavien pankkien ja korttimaksujen vastaanottajien kanssa, ja se täyttää kaikki viimeisimmät korttimaksujen vastaanottajien sekä korttiyritysten sertifikaatit ja turvallisuusvaatimukset.

Jos olet valinnut maksutavaksi korttimaksun ja klikkaat "Osta" Shopping4netin kassalla, siirryt automaattisesti DIBSin omille Internetsivuille. Siirron aikana saat ilmoituksen (jos et ole estänyt tätä toimintoa), että olet siirtymässä turvalliselle sivustolle. Turvallisen sivuston symboli on pieni lukko internetselaimesi alalaidassa.

Kaikki DIBSin sivuilla tapahtuva liikenne on salattu SSL-tekniikalla (Secure Socket Layer). Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki tieto (esim. nimi ja kortin numero), joka lähetetään tietokoneesi ja sivun välillä ei ole kenenkään ulkopuolisen luettavissa. Sivut on sertifioitu, mikä takaa niiden luotettavuuden ja aitouden. Sertifikaatti muodostaa tunnisteen, joka varmistaa sivun identiteetin ja sen, että sitä ei löydy toiselta Internetsivustolta. Lisätietoa DIBSistä osoitteessa www.dibs.se.